.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حداقل زمان مناسب فاصله افطار تا شام

مشاور تغذيه‌اي معاونت بهداشتي به روزه‌داران توصيه كرد بين صرف افطار تا شام حداقل دوساعت فاصله باشد.

به گزارش ايلنا به نقل از (وب‌دا) ابوالقاسم جزايري با بيان اين خبر گفت: روزه داران هنگام صرف افطار ابتدا روزه خود را با چاي، آب جوش يا شيرگرم و خرما و كشمش به همراه غذاهايي مانند نان و پنير و سبزي، شامي، انواع كوكو، فرني يا شيربرنج بازكنند.

وي تصريح كرد: روزه‌داران بعد از 2 ساعت از صرف افطار مي‌توانند شام خود را كه پيشنهاد مي‌شود يكي از غذاها مانند سوپ، آش، حليم، خوراك لوبيا، عدس، خوراك سبزيجات باكمي نان سبوس‌دار مانند سنگك به همراه ماست و خيار يا دوغ و سبزي خوردن يا سالادباشد، انتخاب كنند.

دكتر جزايري با تاكيد براين كه از مصرف چاي بلافاصله بعد از شام به دليل كاهش جذب آهن خودداري كنيد، گفت: بهتر است روزه‌داران تا پايان شب و هنگام خواب از ميوه‌ها، چاي كمرنگ و ساير مايعات مخصوصاً آب استفاده كنند.

مشاور تغذيه‌اي معاونت بهداشتي درخصوص وعده سحري گفت: وعده سحري بهتر است مانند وعده ناهار و شامل غذاهاي اصلي از قبيل انواع چلوخورشت‌ها و پلوهاي مخلوط با حبوبات و سبزيجات، به همراه مرغ و سبزي‌هاي تازه يا سالاد و ماست باشد.

وي توصيه كرد از نوشيدن زياد چاي در وعده سحري اجتناب كنيد چون بعلت افزايش ادرار و دفع مواد معدني مورد نياز بدن، موجب بروز تشنگي در طول روز مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.